måndag 29 februari 2016

TIDEN BARA RUSAR IVÄG!

Lilla råttan som numera går under namnet sälen här hemma har bara på några dagar blivit otroligt tjock. Hela hon är så kompakt och satt och midjan är så gott som bort och ryggen rejält breddad. Ska bli spännande att se vart detta slutar med tanke på vad för besked som levererades vid ultraljudet. Just nu känner jag mig ännu mer splittrad gällande antal gentemot vad som sågs/ev sågs på ul. MEN man vet inget förrän allt är klart och man vet vad som finns i lådan.
 
Vinna mår bra om än väldigt hungrig ;-) Hon beteer sig som hon aldrig fått mat i hela sitt liv och skulle nog kunna äta konstant. Vi har börjat att köra över henne på Royal Starter samtidigt som hon får färskfoder upp till då vi ju föder upp även valparna på både torrfoder och färskfoder.
Var lite kul när jag jämförde med de två tidigare kullarna för att se hur hon låg till, ja ni kan ju se själva nedan. Ska bli kul att se h ur detta utvecklar sig, mattes fina!
 
Har haft en hel del trevlig potentiella valpköpare på besök här och det känns alltid lika kul att det är ett så stort intresse. Jag söker dock fortfarande eventuellt efter någon som kan tänka sig att ha en tik hemma där vi har bibehållen avelsrätt. Känner ni att det skulle kunna vara något för er så kontakta gärna mig så kan vi prata mer. För mer info läs även på hemsidan www.aquaseers.se
 
 
Vecka 5 dygn 35 efter parning:
 
VIKT : 23,6 kg - Ökning +1,1 kg - Total ökning 3,5 kg
MÅTT : 60 cm - Ökning 6 cm - Total ökning 12 cm
 
Tidigare kullar vid samma tid: 
KULL 2: Vikt - 22,7 kg, Mått - 55 cm / 6 Valpar
KULL 1: Vikt - 24,2 kg, Mått - 61,5 cm / 9 Valpar

Inga kommentarer: