tisdag 9 februari 2016

SÅ HAR VI ÄNTLIGEN KOMMIT IGÅNG!!!

Då har jag och Knalla äntligen börjat ta tag i vår tecken träning idag. Vi började med att köra rakt "bak ut" där hon sett vart hon skulle. Detta var givetvis inga direkta svårigheter för henne MEN eftersom jag och Vinna alltid haft svårt med just det skicket så kommer jag lägga extra mycket krut på att få det att verkligen sitta när det gäller Knalla. Kommer variera situationer och avstånd tills jag ser att hon börjar få förståelse för uppgiften.

Sedan testade vi lite början till höger och vänster men på väldigt korta avstånd och där jag stod i princip rakt framför henne. Jag var dock sjukt imponerad av henne att hon följde med så pass bra och inte en gång så valde hon fel. Man ser också tydligt på henne at thon följer med huvudet vart jag pekar vilket jag verkligen gillar :-) Fast jag bävade inför detta så ska det efter dagen faktiskt bli riktigt kul att fortsätta träningen.



Sedan fick alla tjejerna en promenad och jag måste säg att lilla råttan är nästan äckligt lugn. Känns som att hon helt tappat orken. Blir lite bekymrad emellanåt men tänker ockås att det så klart kan vara den eventuella dräktigheten vilket framtiden får utvisa. Jag tänker ändå hålla ett litet extra öga på henne här ett tag, mattes fina lilla råtta...


Inga kommentarer: