tisdag 2 februari 2016

HÄRLIG PROMENAD - DUKTIGA HUNDAR!

Idag så trotsade jag onda tår och öm benhinna och bestämde mig för att det fick bli en längre promenad. 8 km drygt blev det och jag är nöjd ändå med resultatet fastän jag missade min plan med 2 sekunder.
 
Passade på att låta hundarna få några minnesmarkeringar under rundan då vi var på ny mark. Alla skötte sig väldigt bra och framför allt är jag mycket nöjd med de i passivitet. Alla var lugna och fina och satt tyst och väntade på sin tur, precis så som jag vill ha det.
 
Jaga skötte sig fantastiskt bra och tog in svåra minnes markeringar som hon egentligen inte riktigt kanske skulle klara, fina lilla hjärtat. Knalla var som vanligt stabil dock så får vi ta tag i det här med greppen igen då man definitivt kan önska mer utav dessa. Det blir att träna på att "hålla fast", "plocka" och en del även med kanin skinn på mitten så ska vi nog få till de igen. Det är gött oavsett att vara igång även om det var i mycket liten skala...
 

Inga kommentarer: