söndag 24 oktober 2010

BIR VALP

Idag har Husse och Ellie varit på valp/veteran utställning i Halmstad, även Ellies syster Nova var med. Är stolt uppfödarmatte till två fina tikar som gjorde bra ifrån sig idag. Ellie blev BIR valp med HP och Nova blev 2:a. Är väl inte helt nöjd med kritiken men man måste också beakta att detta är en ung hund på 8 månader som är i tillväxtperiod.

Ellies kritik löd:
8 månader feminin tik med goda proportioner. Kunde haft högre ansatta öron, mörka ögon med fina ögonkanter. NGT tunt nosparti, fina kinder, Ngt kkort hals, Plan rygg med ngt fallande kors. En aning knappa vinklar fram och bak, passande benstomme, fina tassar, ngt fransysk benställning, rör sig marktrångt bak, lite löst fram. God pälskvalité, önskar ngt renare färg.

SUPER STOLT över husse och Ellie idag som visade framfötterna, givetvis kanon stolt över Cissi och Nova som kämpar på. Det kommer, VI TROR PÅ ER...

5 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

GRATTIS!

Lisbeth o Töserna sa...

GRATTIS!
Hur gick lydnaden med Zeke?

Tassintryck sa...

Åh vad fin med så många rosetter. Grattis!
Sv: Ja, vi får se hur det går. Kan tänka mig många låtstastävlingar ihop med träningsgruppen först. var vimmelkantig och pladdrade i ett vilket jag gör när jag är nervös ;-). Hur som helst. Så länge det är kul också så fortsätter jag. Hoppas att det går bra för er!
kram från mig
/maria

Skövde Hundhälsa sa...

Grattis från fröknarna tapper :D

Annica,Älsa o Ästher sa...

Grattis till BIR valpen:)