lördag 2 oktober 2010

DET BLIR INTE ALLTID SOM MAN TÄNKT SIG...

Tävlingen idag blev inte alls som jag och Zeke hade tänkt oss. Nu känns det skönt att vi inte ska tävla på ett tag. Det var många faktorer som spelade in denna dagen för att resultatet inte skulle gå vår väg.
KORTFATTAT:

Platsen: Zeke låg kanonfint och lugnt, efter cirka 15 sekunder satte sig hunden jämte sig upp. Bad till han där uppe att Zeke skulle ligga vilket han gjorde. Efter ytterligare cirka 30 sekunder stack hunden som satt upp. Detta blev för mycket för min lilla hjälte och då satte han sig upp. Femman var ett faktum, och där tappade jag min hund.
BETYG 5

Linförighet: Zeke var inte alls med, splittrad och ofokuserad och väldigt påverkad av tävlingsledaren som "förföljde" oss i Zekes mening. Att vi fick betyg här var BRA.
BETYG 5

Läggande under gång: Zeke gör ett bra läggande, reagera på mitt kommando direkt men "smäller" inte i backen som en BC men det är bra tycker jag, Domaren tyckte annorlunda. Långsamt läggande blev kommentaren och en mycket hård bedömning enligt mig.
BETYG 6,5

Inkallning: Osäkerheten kröp på Zeke så jag fick göra ett DK. Kanske ngt slarvigt avslut enligt mig. Men domar kommentaren var DK, hård bedömning igen.
BETYG 6,5

Ställande: ÄR med, gör ett fint ställande tycker jag, Framför allt så stod han kvar när jag kom fram. Domaren drog för steg.
BETYG 8,5

Apportering: Då jag lärt in det fel med DK, så fick jag ju sluta med det. Resultatet blev att han tjuvade och grep innan.
BETYG 8

Hopp över hinder: Han tvekade lite vid hoppet (osäker igen) men hoppade kanon och med fin ingång. Domaren såg ett DK
BETYG 8

Helheten: Vi var inte samspelta idag och Zeke var ofokuserad och osäker många gånger så betyget är helt rättvist.
BETYG 7,5

TOTALT: 134,5 och ett 3:e pris

3 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Ni kommer igen. Det är bara att köra på, så kommer den där ultimata tävlingen.

Jeanette sa...

Äh typiskt! På´t igen bara! :)

Lisbeth o Töserna sa...

Det va väl inte fy skam...ung hund och bara andra tävlingen. Det kommer att bli kanon, bara kör på.