fredag 22 oktober 2010

SER FRAM EMOT...

... en helg full av spännande aktiviteter. Imorgon ska vi åka och kolla på jaktprov hela dagen - Maud och Hanna ska starta - där vi hoppas på första priser. På söndag är den stora dagen för oss här på kenneln. Jag ska åka till Falkenberg med Zeke och tävla om förhoppningsvis ett första pris i LK1 och under tiden ska Martin in till Halmstad. I Halmstad är det nämligen utställning nu i helgen och på söndag ska "lilla" Ellie upp i ringen med husse för första gången. Vad vi vet är det 6 Landseer med och Ellies syster Nova "Sue Ellen" ska också ställas. Får se om någon av syrrorna tar hem det denna gången. Oavsett så kommer jag vara jättestolt. Det är så kul att våra hundar kommer ut och visas upp och man är lika stolt varje gång man ser sitt namn i de där katalogerna Nu hoppas vi på fina resultat på alla håll och så håll tummarna...

4 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Det kommer gå finfint!

Tia sa...

Lycka till brorsan på söndag hoppas du får din 1:a jag har långt kvar säger matte vi planerar debut i mars, jag tror hon inte fattar hur bra jag är!!
Nospussar och tasshåll/ Tia

Annica o Kärstin sa...

Håller tummarna för er i helgen både på lydnadsplan o i utställningsringen=)

Lisbeth o Töserna sa...

Vi håller tummar och tassar. Om allt går som jag vill kommer jag med till Falkenberg och hejar på er.

Schäferhundklubben har en utställning den 20 november för alla raser i Susedalens Ridhus i Slöinge. Titta på deras hemsida www.oghalmstad.com