fredag 8 oktober 2010

VAD GÖR MAN?!?

Som uppfödare ska man följa en hel del regler. Man får inte göra si och inte så. Vissa säger att men helst ska göra på ett visst sätt.

När man sedan ska skicka ut de här underbara små knyttena på 8 veckor på sin livs resa så gör man det med glädje och inspiration. Man sprudlar av lycka när man ser glädjen i ögonen på sina valpköpare samtidigt som en förtvivlan innefattar sig att man kanske aldrig mer ser just den hunden.

Vad gör man då det inte blir som man tänkt sig?!? Har man några rättigheter?!? Vem ska man lite på, människor som ringer och berättar, eller valpköparna själva?!? I mitt fall så måste jag ju ändå ha tilltro till mina valpköpare. Jag har fattat beslutet att sälja min hund till just de och det står jag för.

MEN jag är mänsklig, människor felar så även jag. Men vem bedömer, stöttar och vägleder om så är fallet? Mycket snurrar nu i huvudet. Ord som poppar upp är ansvar, skyldigheter, rättigheter, tillit.

VAD GÖR MAN?!?

1 kommentar:

Hanna aka Lilla My sa...

Man lyssnar inte på hundokunniga människor <3