måndag 25 oktober 2010

ZEKE RAPPORTERAR...

Igår så var min matte så där konstig igen, hon sprang fram och tillbaka och plockade hit och dit och till slut så åkte den blåa boken ner i väskan - aldrig sunt när den ska med - och jag in i bilen. Vet inte hur matte tänkte i detta läget?!? Här låg jag och hade det hur gött som helst inne i det varma huset, på min goa bädd och detta skulle jag frivilligt byta mot en dag med lite trix - som tydligen kallas lydnad - ute i totalt ösregn. Här gällde det verkligen att sätta ner foten och ta ställning. Matte envisades med att säga ligg innan vi skulle in på plan och banne mig att jag inte hade lust med det men när falukorven viftades framför nosen på mig så smälte även jag. Inte så där på direkten så att det skulle bli för uppenbart men lite grann.

Sedan var det tydligen dax, matte gick ut på plan med alla de andra stackarna - och då syftar jaginte på de tvåbenta, de får skylla sig själva - och så ställde vi upp på en linje. Matte trodde hon var smart då hon upptäckte ett hål som någon av mina kollegor gjort som hon gick framför - men jag var smartare - Vi fick lägga oss ner i denna bassäng och sedan blev jag lämnad. Det i sig bryr jag mig väl itne så mycket om men hon gick ju även iväg med falukorven -hmmmpfff - till andra sidan. Tyckte väl att det var ok en stund men sedan tog mina grävarinsikter över och hålet var mitt ^^. Men fy vad tråkigt då kom matte och hämtade mig och vi fick gå av plan. För att efter bara typ 30 sekunder få gå tillbaka. Min fråga här är: var det verkligen lönt?!? Och ingen korv blev det heller...

Nu skulle vi tydligen sitta fint och visa tänderna och det är väl inga problem för mig, såg ju chansen här att få lite korv igen. Satt som ett ljus och det gick så bra men strax innan domaren skulle gå till nästa stackare var jag ju tvungen att ge henne en puss vilket inte var särskilt uppskattat av matte. Nu äntligen fick jag vila och det länge då matte dragit startnummer 19 till oss.

Väl ute igen när det var vår tur så kände jag bara att nu fick man passa på och smida medans järnet fortfarande vara varmt - för kan lova i detta vädret svalnar det snabbt - för att få lite tillgång till all go korv som matte hade. Gick jättefint i kopplet på något som kallas linförighet men man måste ju ändå ha lite koll på vad som har varit på plan tidigare så några gånger kom näsan i backen men inget man behöver tjafsa nämnvärt om.

Dax för Läggande under gång som matte vart lite nervös över men inte jag, la mig fint men detluktade helt ljuvligt och för en liten hormonstinn herre som jag - min matte kallar mig för detta - så måste man ju bara lukta lite.

Inkallningen tyckte jag själv var kanon, ÄNTLIGEN fick man springa av sig lite. kom på precis i sista sekund att det var matte som hade korven och kastade mig in efter en kanske något lång broms sträcka men vad gör väl det när man sedan sitter som ett ljus - min matte gillar detta - och detta blev våra bästa betyg idag.

Ställande under gång var matte inte alls nöjd med, själv tycker jag att det gick bra. Har hon tjatat hela dagen om att jag ska lägga mig så gör jag väl det eller?!? Insåg kanske i och för sig för sent att det kan vara bra att lyssna, men men.

Apporteringen gillar jag! Satt jättefint och väntade och så äntligen fick jag den av matte och sedan snodde hon tillbaka den. Och inte nog med det de stoppade undan den i ett tält som jag inte upptäckt tidigare. Man var ju bara tvungen att sticka in och kolla lite där ^^. Matte sa att hon inte var nöjd med detta men tittade man noga - som jag gör - så såg hon faktiskt väldigt glad ut just nu, domaren med för den delen.

Sista stoppet för mig var hoppet. man skulle sitta jättelänge still och matte sa ALDRIG hopp. Det blev för mycket för mig och jag bestämde mig för att ta saken i egna händer och vilket hopp sedan. Publiken var säkra på att 10:an var ett faktum. Men tydligen så får vi fyrbenta inte bestämma själva och om man tar bort ettan före nollans å får man mitt betyg.

Domaren bara skrattade åt mig - hmmm - men vi fick en 10:a på helheten för att hon tyckte att jag var så pigg och glad och att min matte hade tålamod med mig - vem har tålamod med vem?!? - som var så busig. Efter detta sprang vi av plan och succé. NU kom korven i mängder.

Sammanfattningsvis kan man väl tolka min matte så här, ville kanske jag skulle lyssnat mer men hon verkar glad ändå och det var ju inte lite korv jag fick heller...

BETYGEN spelar ingen roll, men domaren sa till mig att vi - mest jag då - var dagens roligaste ekipage att titta på för att jag var så lycklig. Matte säger att detta är vårt guldkorn från dagen har ingen aning om vad hon menar men det låter bra...

ZEKE over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbar brorsan! Man ska göra bara så där tillräckligt mycket, för att få korv, men ändå kunna göra lite som man vill. Tycker du lyckades bra med det!
Nospussar från Tila