måndag 31 januari 2011

LITE ANNAT LJUD I SKÄLLAN...

Igår var min man allt annat än lugn kan jag säga. Hela vår bil var skrot då han gick igenom den inför dagens besiktning. Bilbälten var trasiga så de skulle inte gå igenom - hundarna hade smakat lite på de - trots att vi precis har bytt ett bälte - apdyrt - som Maya beta av helt förra sommaren. Det var även en lampa som var trasig som skulle bytas och det var väl här säljpriset på bilen sjönk avsevärt då han inte lyckades med detta projekt. Kloka jag försökte tappert lugna ner han och menade på att det fanns ingen anledning att vara irriterad då vi ju ändå inte kan påverka utgången klockan 22,00 kvällen innan.

Nu fick jag precis ett telefonsamtal från han där han glatt berättar att bilen gick igenom besiktningen. Varför då alltid lägga så mycket energi på att hetsa upp sig helt i onödan -SUCK! - min man i ett nötskal.

Men nu var det annat ljud i skällan och bilen blev helt plötsligt ganska dyr igen ;-)

Inga kommentarer: