tisdag 18 januari 2011

LOTUSHALLEN

Då har vi tränat igen och vad härligt det är att kunna få träna inomhus och slippa frysa. Idag genrepade jag och Zeke Lk 1 på vår kvart och jag tycker att det fungerar fint - ska det ju göra - och känns stabilt - men man vet ju aldrig - inför fredagens tävling så låt oss hoppas att det blir bubbel. Efter det så körde jag några skick till rutan och jag tycker det fungerar bättre och bättre. Det känns faktiskt mycket hoppfullt inför framtiden. När det gäller inkallningen med ställande så visade det sig idag att Zeke börjat fatta att något ska hända då han promenerade fram 1 meter när jag ropade på han - inte OK - istället för att springa, MEN han har i alla fall fattat att han ska göra något. Efter det gjorde vi om och då sprang han fint ,ställde sig hyfsat och jag var nöjd, nu ska vi bara fila på det mer och sedan tror jag absolut att vi kan få det att fungera.

Överlag är jag nöjd med dagens träning och även Ellie fick ju "social tränas", tanken var mycket mer men lilla damen var så lycklig över att se såååå många fyrbenta och tvåbenta på en gång så vi la ribban på att hålla fokus FRÅN de - det behovs mycket mer träning här - och det gick väl hyfsat nere i ett litet hörn ,-)

Har bokat in ny tid med Åsa och ser fram emot detta, tänkte vi skulle pilla lite mer på hoppet och eventuellt titta lite på apporteringen då, eller vad tror ni ?!?
Nu blir det kudden, jobbedag i morgon...

Natti, natti!

Inga kommentarer: