tisdag 4 januari 2011

RUTAN OCH INKALLNING

Idag så tog vi tag i träning av rutan och inkallning med ställande, Zeke och jag. Rutan känns som att han faktiskt börjar fatta nu. Kör här en variant av target och hjärntvätt - får väl se om det fungerar *S*- och ska nöta in detta. Farten finns, viljan likaså nu ska vi bara fixa till lite ordförståelse och position - helst då i rutan - innan det sitter. när det gäller inkallningen så känns det lite värre. kan inte bestämma mig om jag ska ha handtecken/röstkommande, köra med boll eller externbelöning, ifall det ska vara röstkommando ska det då vara stå/stanna. känns som jag har en hel del att fundera på här och det största dilemmat är väl hur i h*****e jag ska få stopp på denna RAKET??? Ja, ja det är bara att kämpa på. Ikväll blir det apporteringsträning och fjärr vi ska jobba bort ett hopp/sitt på fjärren och kämpa på med våra gripande på apporteringen. Det som är absolut roligast att se är denna arbetsmaskin jag fått i min hund och det börjar faktiskt att gå framåt. Ser verkligen fram emot träningen på torsdag med Åsa. :-)

1 kommentar:

Gittan sa...

Du har ju med kommit igång med träningen ser jag....när är planerad start i Lkl 2 ?? JAg startar upp till våren tror jag...vill inte tävla i ridhus/Gittan