torsdag 6 januari 2011

TRÄNING I LOTUSHALLEN

Dagens träning för Åsa höll på att knappt bli av då vädergudarna beslöt sig för att vi inte hade tillräckligt med vit puder på marken. För min del var det väl inga jätteproblem då jag endast har 5 km till hallen och i värsta fall - dikeskörning - hade kunnat promenera hem men det var lite värre för Åsa som skulle köra från Varberg. Åsa trotsade dock vädergudarna och körde ändå hit för träningen - är mycket glad för detta beslut - vilket gjorde att vi hade 2 timmar mycket bra träning - mest för mig - i Lotushallen.

Vet knappt var jag ska börja då jag har så många guldkorn med mig hem. Det är mycket att sortera och mycket att träna på inför nästa gång. Det jag är absolut mest nöjd med - svårt att välja - är nog ända fria följet. Testade ny strategi idag där fot kommandot åkte bort och vi jobbade istället med att Zeke skulle jobba. Vilken skillnad han gick så mycket bättre och det blev inte det här tråkiga lojja. Dagens nit - inte svårt att välja - är nog helt klart inkallning med ställande, men det är ett nytt sätt att tänka på och vi måste ge det en chans. Det är bara att bita ihop och ta nya tag och fortsätta, tror ändå att det kommer fungera till slut men det tar nog ett litet tag att få stopp på denna raket med fetvadd i öronen.

Nu blir det mycket finputs fram till nästa gång och vi ska försöka jobba på att hålla denna energin som finns i Zeke som positiv och användbar energi. Sedan ska matte försöka fixa till ett mantra för kasst självförtroende och sen ska ni få se!

Tack Åsa för en kanonträning och att du orkar engagera dig.

1 kommentar:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Orkar?? Du är ju roligt!! Lätt att engagera sig när du och zeke står framför!