måndag 5 november 2012

KAMPEN MOT MÖRKRET

För att få min hundträning att fungera ihop med familj och jobb nu vintertid så mkänenr jag att jag måste ha en plan. Planen är att på tisdaga och torsdagar åka till klubben och träna på kvällen. Försöka att här lägga fokus på gruppmoment, fritt följ och kedjor. Fredagar ska jag försöka ta mig in till HH för inomhusträning och jag har även bokat in några mer tider i Lotushallen. Här emellan blir det detaljträning hemma.

VECKANS FOKUS

VECKANS RESULTATMÅL:

  • VINNA- att få raka nedlägganden vid platsen
  • VINNA- att bli trygg i att det är hakan i backen som gäller
  • VINNA - att kunna göra parallella stegförflyttningar åt höger
  • ZEKE- att kunna hitta rutans center oavsett position
  • ZEKE- att kunna dirigeras tävlingsmässigt till både höger/vänster rutor
  • ZEKE - att få till snabba, kvicka nedlägganden

VECKANS UPPGIFTSMÅL:

  • VINNA - Höja kriterierna, hjälpa henne rakt med stödben.
  • VINNA- Vara stenhård på kriterierna och tydlig i vad som är rätt och fel
  • VINNA - Lägga på störning, använda varrdags störning för att trycka på att vi arbetar
  • VINNA - Höja kriterierna och bara belöna raka stegförflyttningar på brädan.
  • ZEKE- Nöta rutan med belöning/targett vänster bak för att få bort dragningen från konen
  • ZEKE - Låta han "söka" upp rutan för att få förståelse för vart han ska
  • ZEKE - Höja kriterierna på nedläggandena så han förstår vad jag förväntar mig av han.

Inga kommentarer: