tisdag 6 november 2012

TRÄNING PÅ KLUBBEN

Idag har vi då varit på klubben för lite träning à la nytänk. Fokus skulle läggas på platsen och att varva mellan fartfyllda delar till fritt följ för att lilla råttan ska lära sig att växla.

När det gäller att växla mellan fart och lugn koncentration så är vi på god väg men hon taggar fortfarande igång så pass så det behövs några rakor innan hon kommer in i rätt position. Testade idag att våga ta ut stegförflyttningarna och använda de i fria följet för att räta upp och jag måste säg att det fungerade kanon.

Zeke fick träna på att ligga/ ligga tung/ lägga sig snabbt i regn och på blöt mark. Idag fungerade det bättre än på tävlingen så vem vet, det kanske finnshopp för blondinen ;-)

Pass två med Vinna körde vi bara plats. Först fick hon ligga själv  mitt på planen medans andra tränade och på min  - övertydliga - frisignal så fick hon springa till ryggsäcken. Jag vill ha ett tydligt kriterier för henne om vad som gäller som jag har satt för hur jag vill ha platsen. Jag tänker att tydlighet ska bilda lugn och harmoni :P nåja i alla fall trygghet.
Tycker att hon fungerar fint på detta och jag tror att detta är ett sett att hålla henne i arbete. Det är dock långt ifrån klart men ska definitivt ge det en chans.

nu blir det till att nana kudden och kolla på Twilight, har aldrig sett detta spektakel innan. Ska tydligen vara något utöver det vanliga, vi får väl se...

Inga kommentarer: