fredag 9 november 2012

TRÄNING PÅ KLUBBEN

Ikväll har vi varit och tränat på klubben igen, känns skönt att ha kommit in i den rutinen att åka dit på tisdagar och torsdagar. Tycker att både Zeke och Vinna skötte sig ypperligt.

Zeke körde jag rutan, fritt följ och fjärren med. Kan inte förstå hur han kunde missa rutan på tävlingen för idag var han klockren igen. Inte ett enda fel åt något håll. Känner också att vi har börjat få tillbaka de fina skiftena i fjärren och kanske om matte läser rätt på skyltarna att vi kan ha en 10:a där. I fria följet jobbar vi bara med uthållighet och här går det så sakteligen framåt. Känner att han för det mesta har fint fokus men blir lite extra störningskänslig när han börjar bli trött i huvudet, bra kvitto och vi vet vart vi ska lägga krutet.

Vinna körde jag plats, fritt följ, runda stolpen med skiftet stå. Är superstolt över råttan som rundar alla möjliga saker och bjöd på super läckra stå. I fria följet känns hon mer samlad och att ta stegförflyttningar åt höger för att hon ska hålla in rumpan fungerar kanon. Känns som att vi är på G här nu och det ska bli kul att se hur det utvecklas. Testade även idag att köra "gå på plankan" på klubben och OJ vilka fina stegförflyttningar, känns lite som att jag är partisk - vilket jag ju är - men det var så snyggt. Gjorde kanonfina förflyttningar trots mycket störning väldigt nära av både människor och hundar.

Platsträningen känner jag att jag är något på spåret. Lade henne vid ett flertal tillfällen och det var svårt för liten råtta då det kastades apportbockar, sprang hundar mm överallt. MEN det känns som att min tanke om extern fungerar för man såg till slut hur hon ansträngde sig lite extra. Ska fortsätta på detta vis så får vi se vad det blir utav det.

Nu blir det soffläge och sista DVD:n av Twilight filmerna "breaking dawn"! har jag förresten sagt att jag är kär ;-)

1 kommentar:

Emma sa...

Klart du är kär, Twilight är helt enkelt bäst!
Inte blir det sämre heller att Edward är så jäkla snygg i Breaking dawn pt 1 heller. =)