tisdag 9 februari 2010

KAOS I SKOGEN...

Som jag skrev tidigare har vi varit en sväng i skogen idag - mindre kaos kan jag lova! Jag har lärt mig mycket av denna korta stund i skogen idag. Loke + en stor Landseer + en liten sprallig - ouppfostrad Golden = Totalt KAOS.
Allt började lugnt ändå till Zeke välte omkull Loke så han hamnade upp och ner i en snödriva. I ren förtvivlan försökte han ta sig upp vilket ju Zeke givetvis tolkade som en lekinvit. Maya är ju itne den som är den och det slutade med att Maya hoppade upp och satte sig på Loke som låg i snön. Jag var lite handfallen då jag hade kameran runt halsen och Zeke hoppandes runt benen. - suck! Några fina foton blev det dock och en del träning för mig, Maya och Zeke.

Zeke och jag körde inkallning, fugnerade inte bättre i ny miljö däremot så har han lärt sig vad "aja" betyder och tvärvänder och kommer när man berömmer han.

Maya körde vi inkallning med ställande och jag är mycket nöjd med hur snabbt hon har fattat detta. Tvärnit vid kommandot ( sa i och för sig stanna samtidigt som handtecknet) men jag tror inte detta moment ska bli några problem.

Nu är det dax för jobb i några timmar och sedan hämta barn, laga mat, klubben. Ha det!

Inga kommentarer: