onsdag 17 februari 2010

SUPERNÖJD...

Var och tränade på klubben idag innan kursen började. Måste säga att det var riktigt kul att kunna köra ett rejält träningspass igen med super mysiga träningskompisar. Körde igenom tvåan för att kolla lite var vi låg någonstans och jag måste säg att jag är MYCKET nöjd med lilla Maya. Tycker att vi kommit mycket längre än jag trodde. Fick också mycket bra tips när det gäller det fria följet och tar det till mig och ska testa. Tydligen så håller Maya mycket bättre kontakt när jag ökar tempot - kanske inte ska "hasa" omkring på tävlingsplan längre då. :-) Inkallning med ställande fungerade bra tycker jag med tanke på underlag och antal träningstillfällen. Rutan fungerar så där hon vet inte riktigt vad jag vill och då tror hon att hon ska ta en kon. Sista skicket gick dock bra. Fick också lite tips på hur jag ska kunna få bättre fart på henne i apportering och ett bättre gripande så nu har vi massor att jobba med - SUPERKUL!

Kursen hade vi prov på idag och jag vet faktiskt inte hur det gick. Det var svårare än jag trodde och jag hoppas verkligen att jag klarade det. Det praktiskt provet på måndag är jag inte alls lika bekymrad för men vi får väl se...

Inga kommentarer: