lördag 27 februari 2010

VALPKURS...

Idag har jag och Zeke varit på valpkurs och man kan väl summera dagen med att vår instruktör tycker nog inte jag är ett geni ;-) Vi har ju inte tränat riktigt på de sakerna då den mesta tiden gått åt till att träna inför utställningen i mars. Känner också att jag har inte bråttom och jag tycker att valpkursen går snabbare fram än vad jag vill. Jag är ju till största del där för den sociala träningen men, men det ordnar sig säkert. Idag körde vi inkallning mellan alla hundarna och jag var mycket stolt då han faktiskt kom som en raket - gör inte alltid det. När vi skulle sitta kvar - har inte tränat det heller och man skulle gå runt hundarna satt han som ett ljus - MYCKET stolt matte. när vi däremot skulle gå runt tillsammans utan koppel så gick det väl inte lika bra. Zeke upptäckte bilarna och bestämde sig sedan snabbt för att han ville in i klubbstugan istället för att gå ute och bli blöt om tassarna - SUCK! Katastrof var vi som ekipage men han hade nog kul i allafall och jag är glad att han inte försökte apportera bilarna som han var såååå intresserad av.

Nu får vi snart gäster och det ska bli trevligt har inte träffat dem på ett bra tag...

Inga kommentarer: