torsdag 25 februari 2010

MED LIVET SOM INSATS...

Hemfärden började tidigt idag - vilket skulle visa sig vara behövligt kom iväg redan vid halv tio och hade goda marginaler för att hinna hem innan klockan fem då färden mot kvällens underhållning skulle börja.
Resan började superbra med att det tog cirka 3 minuter innan Jimmy ringde och upplyste mig om att jag glömt min plånbok, var bara att vända - skulle börjat ana oråd redan här. På väg igen flöt allting på bra förutom att jag blev fruktansvärt trött när jag kom till Skara så blev också vindrutetorkarna då spolvätskan tog slut - ja jag vet att man ska kolla sånt, men jag är inte bilansvarig här hemma. På jakt efter spolvätska och många stopp på diverse mackar insåg jag att det var lättare sagt än gjort då det enbart var bensin pumpar och inga affärer i närheten. Han däruppe hade ändå ordnat det så piffigt för mig att när jag hade 5 mil kvar till Alingsås så öppnade han himlen och sände ner de största snöflingor jag sett. Bra för vindrutan som behövde väta men mindre bra för mig. Efter att ha kämpat mig igenom Göteborg så varjag riktigt rädd, folk körde som galningar och där var snö modd överallt. Plötsligt började alla att köra väldigt sakta - det var det här med karma och då hade vi hamnat bakom två plogbilar. I 40 kilometer/timme så flyttade jag och bilen oss så sakteligen ner mot Tvååker - humöret var inte på topp nu. När de väl bestämde sig för att bilkön var tillräckligt lång så satte jag fart, men då började det regna så att hela motorvägen flöt under vatten. Ett tag var jag säker på att jag aldrig skulle komma hem, men något gott måste jag gjort då han i himlen lät mig göra det. 16,30 svängde jag in på uppfarten för att svida om och sätta mig i bilen igen...