måndag 13 februari 2012

UNDERBARA LILLA RÅTTA!

Efter förra ridhusträningen då jag såg vilken intensitet och fart Vinna har så insåg jag också att de där läggandena var inte mycket att hänga i julgranen. Det är inte viljan och farten som brister utan snarare tekniken.

Har grunnat en hel del på detta och kom på något som ÅSA sa till mig för länge sedan. När de lärde in ligg så gjorde de inte som alla andra - fanns en anledning till att jag ibland kallade Åsa för Åsa bak och fram - genom att visa hunden ner. De ville istället att hunden skulle UPP för att sedan få "dunket" med frambenen i marken. Jag har ingen aning om hur de gjorde och förmodligen inte som jag gör men jag tänkte i alla fall testa det.

Vinna svarade kanonbra på det sättet att lära in det så jag kommer definitivt fortsätta så här för att förhoppningsvis få till lite bättre tryck och teknik.

Inga kommentarer: