söndag 2 september 2012

HEMMA IGEN!

OJ, vad härligt trött man är. Det är ju superkul att gå kurs - förstår inte varför jag gör det så sällan - och få bli så inspirerad som jag är nu. Mycket har jag att tänka på och ska imorgon sätta mig och summera ihop allt ordentligt. Idag lade vi fokus på våra svaga punkter rejält och jag kunde komma på mig själv emellanåt gå och tänka "men kan vi inte göra något kul" vilket ju är ett stort problem för mig. Jag måste nu strukturerar upp mig, börja kämpa med dessa svagheter vi har och inte bara glida omkring och göra sådant som vi är bra på. Dessutom är det slut på godisbutiken som öppnar i tid och otid, när det är befogat då kommer den givetvis fortfarande vara öppen men hållas stängd om man bara sitter och är söt.

Jag känner mig otroligt nöjd med helgen och har nu mycket att slipa på här framöver. Fick också fundera mycket på andra saker kring hundträning som mål, vilja och support. När man är som jag så kan det ibland var nödvändigt att få höra någon/några som är så erfarna som Lillemor och Kjell resonera om mål mm. Man får lite perspektiv på det, vad som behövs, hur mycket tid det faktiskt tar mm.

Det viktigaste som jag ska jobba vidare på är att vara KONSEKVENT. Hålla på mina kriterier och målbilder och inte belöna bara för att, lilla råttan klarar faktiskt av att man säger att det där var inte så jag hade tänkt mig utan vi gör om. Mantrar mig själv med GÖR OM, GÖR RÄTT!

Nu blir det kudden och imorgon börjar ju mitt nya rökfria liv, tjooohooo!









1 kommentar:

Emma & Sasha sa...

Haha usch vilken hållning jag har i ff. Är det ok om jag tar bilderna?