tisdag 18 september 2012

PLANEN ÄR GJORD!

Nu är planen gjord och en fin pärm har konstruerats för att mer detaljerat kunna ha koll på vad vi pysslar med. Fina röda filofaxen får mest vara till kortfattad information om VAD vi ska göra inte hur eller hur det gick.

Idag har vi kört momenten Fritt Följ med Fokus på kontakt och hålla fin, rak startposition. Jag upplever att sedan jag flyttade på belöningen att lilla råttan blivit lite vid men det är kanske bara något jag fått för mig. Ska se om jag kan filma imorgon och utvärdera det ordentligt.

Vittringen/apporteringen handlar det bara just nu om att kunna hålla pinnen helt stilla i munnen. Kan var nog så svårt om man är energisk liten råtta men här var hon super duktig. Måste bara hålla hårt på kriterierna här så hon verkligen är 100% säker på vilket beteende det är jag är ute efter.

Avslutningsvis så nöter vi fjärr. Vi fortsätter med våra stå/ligg/stå men testade även idag - av en olyckshändelse - stå/sitt. Insåg här ganska snabbt att aktivitetsnivån gick upp kraftigt och vid ett par tillfällen kom det till och med tendenser till lite ljus. Hmmm, vad är skillnaden mellan dessa två skiften egentligen?!? måste dra ner förväntan här lite känns det som, tips någon???

1 kommentar:

Hanna aka Lilla My sa...

Tror din blogg fått spunk. Det är inte meningen att "Jonna 60 meter" ska ligga här va?