tisdag 4 september 2012

JAKT TRÄNING

DAG 2 SOM RÖKFRI

Idag har det gått helt okej bortsett från att jag är nog lite lätt irriterad just nu. Är dock fortfarande inte så sugen utan har bara tråkigt. Har i alla fall fixat lite här hemma idag och inte bara kollat på film och tränat hundar.

För Vinnas del så blev det först ett kort lydnadspass med fokus på fria följet och sedan läggandet som jag känner att vi fått lite problem med. Zeke tränar vi bara kon och dirigeringar och här nöter vi på.

Efter lydnads träningen och möte på jobbet så drog jag och Jonna iväg till skogen med lite vilt och Vinna. Ett sök med 7 vilt lades ut på ett stort område med blandad terräng och terräng skiften. Skulle igenom björksly för att ta ny mark och även över bäck.
Det är här hon är fantastisk lilla råttan på nästan 7 minuter blankt plockar hon in alla och jag lovar att jag skulle säkert kunant skickat henne ett par gånger till.

Imorgon blir det lite sökträning till där vi även kommer lägga fokus på avlämningarna. Lilla fröken är väldigt lös i mun ibland men jag upplevde att det blev bättre när jag bara stod rakt upp och ner med händerna bakom ryggen. Ska se om min teori håller även imorgon.

Och sedan får ni hålla tummarna för oss att vi kommer med på jaktprovet på torsdag. Zeke är ju redan med men Hanna står som 1:A reserv och utan Hanna ingen start för Zeke. Så håll tummarna!

Inga kommentarer: