tisdag 20 oktober 2015

EN FULLSPÄCKAD DAG MED LITE "FEEL GOOD"

Idag började vi dagen med fortsättning på gårdagens föreläsning och det var minst lika givande idag. Många tankar och AHA upplevelser får man och det är mycket man ska tänka på när man nu börjar jobba. Efter en sväng in till stan för att fixa lite hundmat mm så styrde vi till slut kosan hemåt.
En snabb powernap inför första natten på jobbet hanns också med dock blev det mer vila än sömn men hoppas jag ska gå på ren instinkt i natt.

För att piggna till så tog jag med tjejerna men idag bara två, Knalla och Jaga då Lita och Vinna fick kvällspromenad på annat håll. Ibland är det väldigt skönt att bara strosa runt med två och inte alla. Jag tror dessutom att även hundarna mår bra av att få lite "egen" tid. Som vanligt passade vi på att träna lite under promenaden och denna gången lade vi ut lite olika områden på vägen ut i skogen för att sedan vända och ta in de på vägen tillbaka. Jag har aldrig gjort så tidigare med varken Knalla eller Jaga och det kunde bära eller brista.

Måste säg att jag blev otroligt glad då jag insåg snabbt att båda två hade full koll på var de låg, minnet är det inget fel på i alla fall. Finns en hel del att jobba på MEN vi är på god väg och har hela vintern och våren på oss att komma i form inför nästa säsong.

Nu blir det till att packa väskan inför min första natt på nya jobbet, wish me luck!


Inga kommentarer: