onsdag 14 oktober 2015

NU ÄR DET BARA ATT VÄNTA!

Man kan inte förstå hur snabbt tiden går och hur snabbt hundarna blir stora och då menar jag inte bara storleks mässigt ;-) Lilla Knalla börjar ju att bli vuxen och vi har så smått börjat planera lite inför framtidens valp planer på henne. Mycket är det som ska stämma MEN den första biten är ju redan löst av sig själv. Jag värderar hälsa och mentalitet högt och hon kommer från en helt fri röntgad kull där jag sett MH test på 7 av 9 med mycket fina resultat :-)
 
Känns spännande att i framtiden får se vad den goa hund kan lämna efter sig, mattes stolthet. Knalla är ju en hund som gått från klarhet till klarhet och alltid gör sitt och ställer upp på mig som förare, en egenskap som jag värdesätter högt.
 
Dock är det ju massor med detaljer som ska på plats innan det är aktuellt för Knallisen att få små mini Knallor, bland annat DNA tester. Så nu har vi skickat blod både till SLU och till Optigen och väntar med spänning på resultat. Det finns ju en chans/risk att hon är bärare och därför så vill vi veta. Fick meddelande idag om att blodet anlänt till Optigen så nu är det bara att vänta...

Inga kommentarer: