fredag 30 oktober 2015

VI JOBBAR VIDARE MED MINNE OCH KONCENTRATION!

Även när det gäller Knalla så har jag börjat att jobba mer med minnet och att hon måste koncentrera sig. Vi har börjat så smått med helt dold linjer MEN med retning av skott och jag tycker att hon jobbar så fint med detta. Samtidigt så varvar jag det med skott/kast som vi lämnar och låter ligga kvar, fotgående och att kunna ligga kvar och jobba under närsök.

Hade en plan om att försöka befästa stoppet under "jobb" fast utan farten men såg ganska så snabbt att jag måste tänka om där då hon fattar blixtsnabbt vad som ska komma och börjar fråga, ett beteende som jag inte vill ha. Här måste ny plan sättas, ingen aning just nu om hur bara men tänker att det löser sig.

Dagens pass är jag mycket nöjd med och vi kommer jobba vidare på samma sätt. Nu blir det jobb hela helgen så inte mycket som kommer hända då.


Inga kommentarer: