lördag 31 oktober 2015

VEM HADE KUNNAT TRO, MEN DET KÄNNS SOM SAKER BÖRJAR FALLA PÅ PLATS...

För ett tag sedan så kände jag mig mer eller mindre uppgiven i min träning med Vinna MEN tack vare goda vänner som peppar och stöttar så lade jag återigen om taktiken och gick "Back To Basic". Att hon kan springa fort, hämta dummisar och vilt det vet jag redan och det är inte där våra problem legat, problemet har varit att vänta tills jag ber henne om det.

Nu har jag som ni säkert förstått lagt om taktik med båda tjejerna och jobbar mycket med koncentration och minnet i stället och trodde inte jag skulle säga det redan efter en vecka MEN det känns som att det fungerar. Vi skjuter också vid varje träning men på olika sätt, ibland som retning för dold dirigering, ibland så kommer det markering som vi lämnar kvar till morgon dagen och framför allt när det gäller Vinna så använder jag det mycket till störnings markeringar inför dirigeringar. Tycker även här att hon lugnat ner sig och har mycket lättare att släppa det som händer runt skotten och framför allt så lyssnar hon u på vad/vilken apport som ska in. Man ska inte ropa hej innan man är över bäcken men det känns himla bra det här. Vi avrundar med minnesgrejer, närsök och att "lämna" markeringar innan vi beger oss hemåt, lugnt vid sidan. Framtiden får utvisa om detta är rätt metod, men det känns bra hitintills :-)

Inga kommentarer: