onsdag 17 oktober 2012

DEN NOSEN KAN DEFINITIVT ANVÄNDAS

Efter gårdagens fiasko med vittringen så funderade jag ett tag - väldigt kort och inte på så mycket allvar - på om det kunde vara fel på nosen. MEN efter idag så kan jag garantera er att det är INGET fel på Vinnas nos och hon kan vittra upp fint och på långa avstånd om hon bara förstår och vill.

Idag körde vi ett sök med vilt för första gången på länge. Först gick jag och lade ut söket vilket så klart lilla råttan uppmärksammade. Då han kändes lite väl taggad och att jag behöver få lite kontroll i dessa situationer så körde vi fotgående fram och tillbaka tills hon lugnat sig lite.

Söket gör hon strålande. Det ser verkligen enkelt ut när hon gör det fastän jag tycker att man försöker utmana henne genom att använda ny terren, dölja "nedslags platserna" så fixar hon det super. Vid ett enda tillfälle fick  jag påminna henne om att komma in och inte leta vidare - suck! - vilket var lite märkligt för det har inte hänt på mycket länge. Men vi löste det och nu har vi positiva minnesbilder med oss av detta, hoppas jag!
 

2 kommentarer:

Sandra, Thyra, Lhine o Rhiva sa...

Vilken härlig glädje och fart :)

Sandy sa...

Härlig liten hund! Hoppas allt är bra.../ Sandy