måndag 8 april 2013

EN LÅÅÅÅNG OCH FULLSPÄCKAD DAG!

Dagen började med jobb igen. Direkt efter jobbet iväg och hämta hundarna för att åka på möte och sedan blev det simträning för Vinna med avslutande Vib. Idag har vi ökat på såpass så hon simmade först 15 minuter sedan paus för att avsluta med 5 minuter. Ska bli så kul att se hur denna träningen påverkar henne ute på banan/skogen. Kan säg att hon är bara för söt när hon slappnar av efter simmet och verkligen myser på plattan.

Efter det bar det direkt av till klubben för lite träning. Vinna fick ligga en plats med nya hundar vilket hon klarade av toppenfint. Zeke fick köra sitt i grupp fast utan gruppen men med mycket störning och även han klarade det toppen fint. Zeke och jag tittade lite på rutan och jag får nog erkänna att idag var det inte många rätt. Zeke stördes ut av ett hopphinder som stod på vägen till rutan men efter lite tragglande så löste vi det och det var en nöjd matte som avslutade kvällen med möte med lydnads sektorn. Trots att det inte blivit som jag tänkt mig så är vi redo inför helgens kommande tävling och ibland så kanske saker händer av en anledning, vad vet jag?!?

Kolla här ett litet klipp på hur go hon är på vibben Vinna, hon orkar knappt öppna ögonen :-D


Inga kommentarer: