måndag 1 april 2013

STAPPLANDE TAR VI SIKTE MOT BÄTTRE TIDER...

Den sista veckan har varit riktigt tuff för mig då jag numera officiellt lämnat mitt jobb för att gå tillbaka till mitt gamla. Funderade ett tag på om jag skulle blogga tillbaka i tiden men beslöt mig för att det tänker jag inte göra. Det är så här det har sett ut och humöret har inte varit på topp och då blir det inte heller högsta prioritet på blogget. Tänker dock göra en kort tummering av veckan då vi faktiskt har hunnit med mycket trevliga saker också.

TORSDAG 28/3-2013

Samkväm med härliga jobbar kompisar och jag kände verkligen att det blev ett bra avslut på en tid som både varit upp och ner men som avslutas helt klart med flaggan i topp.

FREDAG 29/3-2013

Sista dagen på jobbet och det blev en tung eftermiddag kväll där inte mycket konstruktivt åstadkoms.

LÖRDAG 30/3-2013

Trots allt som  hänt så bestämde vi att påsk skulle vi i alla fall njuta av. Fick besök utav Anna och hennes kille och det blev en mycket trevlig kväll men mycket mat, mycket tjöt och en och annan kråka som flög runt i vardagsrummet ;-)

SÖNDAG 31/3-2013

Innan Anna skulle bege sig hemåt så passade vi på att klämma in lite lydnadsträning och även lite jakt träning. ÄR mycket nöjd med lilla råttan som visade upp två mycket fina linjetag och presterade också bra på lydnadsplanen. Lilla Rut skötte sig också fint och det hela avslutades med ett par timmar sittande i härlig vårsol :-)







MÅNDAG 1/4-2013

Idag var det jaktträning som stod på schemat för hela gänget. Vi började med att Vinna fick gå ett stort sök som hon hanterade fint. Märktes dock att vi inte kört det på lääänge men det finns där i ryggraden. Hon fick även testa på dubbelmarkeing för första gången som hon fixade galant och sedan fortsatte vi traggla våra linjetag :-D

Zeke fick köra lite markeringar och någon linje och det fungerade fint. Finns fortfarande saker vi behöver jobba på men har nog en plan nu så får se vad det ger för resultat.

Lilla Våga - som inte är så liten längre - fick också apportera lite vilt. Kråkan var inga som helst problem och hon plockade upp den fortare än kvickt. Vi måste nog dock lägga lite krut på vart hän den ska levereras in :-/ När det sedan kom till anden så var det inget fel på viljan att apportera men lite konfundersam blev hon hur hon skulle hantera denna stora fågel men löste det fint...














Inga kommentarer: