torsdag 25 april 2013

FULLT ÖS MEDVETSLÖS...

Idag har vi varit och gen repat både inför jaktprovet och lydnadstävlingen på söndag. Kan kort och gott konstatera att jag ska låta bli att genrepa :-/

Det jag tar med mig idag är det fina jakt träningspasset jag och Vinna hade idag på förmiddagen och Martin och Vågas fina genrep ikväll - film kommer senare - för det andra var inte så mycket att hänga i granen. Får väl tro att det är som de säger att man ska ha dålig agenrep.

Helgen är fullspäckad med tävlingar och ni får hålla tummarna att vi lyckas. Det börjar på lördag då alla tre hundarna ska startas på Rallybanan. Alla tre har chans på nya titlar och jag håller så klart en extra tumme för Martin och Våga :-D Själv kommer jag pendla mellan jaktprov i Kvibille - där Vinna förhoppningsvis ska briljera - och apellplanen i Falkenberg där vi kör Rally. Kvällen bjuder på samkväm med Hanna och Lasse och uppladdning inför söndagen då Våga debuterar i Lydnadsklass 1 och Vinna ska debuter i Lydnadsklass 3 . Summa summarum innebär detta 3 hundar, chans på 6 första priser i 3 olika discipliner. Yapp ni hörde rätt, men jag citerar en vän: "Hur svårt kan det vara"
 
 

2 kommentarer:

Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva sa...

Med det uttrycket låter det ju som att det är lätt som en plätt, så det blir ju spännande att se om ni sätter 100% i helgen ;)

Hanna aka Lilla My sa...

Hur lätt som helst ;)