tisdag 30 april 2013

UTVÄRDERING AV MÅNDAGENS TRÄNING

MÅNDAGENS TRÄNING:
  • ZEKE, Avancerad klass bana med fokus på högerhandling
    Banan gick faktiskt över förväntan och jag är riktigt nöjd med Zeke, blev ju dock tydligt att det ibland låser sig på höger sida men vi jobbar vidare med det.
  • ZEKE, Träna sidbyten med fokus på att komma runt utan att "dutta" i rumpan
    Det är svårt och jag får bli lite mer "snärtig" så kommer det fungera men vi måste komma igväg snabbt efter sidbytena och då framförallt sidbyte framför.
  • ZEKE, Träna snurren på höger sida
    Efter två misslyckade försök lugnade både jag och herrn ner oss och det fungerade mycket bättre då. Inte ha så bråttom och inte stå och "visp"
  • VINNA, Inkallning med ställande, börja på nyinlärning
    Är supernöjd med mitt beslut att ändra tänk här och jag tror verkligen det kommer bli kanon. Jag känner mig också mycket tryggare i mitt stanna kommando än handtecknet. Långt ifrån färdigt men på god väg.
  • VINNA, Hopp Apport med fokus på sneda hopplägen och kast
    Första skicket gjorde hon precis som på tävlingen men jag tog tillbakak henne och så gjorde vi om. Gör fel, Gör om, Gör rätt! Utmanade henne rejält med att ställa upp så hon satt utanför hindret och kastade apporten riktigt snett. Det blev fel ett par gånger men sedan löste hon öven detta.
  • VINNA, Sättande under gång
    Justering av röstkommandot som Martin föreslog verkar vara medecinen på detta hemska moment. Ska testa lite till och se om det var så enkelt.
  • VINNA, Nöta fjärren på kvällen
    Konstaterar snabbt här att det gäller att hitta rätt "mood" på Vinna. En avslappnad lugn Vinna ger mycket fina skiften. En gasad och taggad Vinna ger väääldigt mycket skutt. Vi jobbar vidare med att försöka hitta en förberedelse rutin och att hitta rätt sinnesstämning.
 

Inga kommentarer: