onsdag 3 april 2013

MED HÄRLIGT VÄDER OCH LJUSA KVÄLLAR...

... så hinner man också så mycket mer. Jag och Martin har fått till en härligt rutin nu på kvällarna då vi direkt efter maten gått ner på apell plan för att träna tillsammans, idag fick vi även sällskap av lilla Loke. Det känns gött att man kan hjälpas åt och att man tillsammans peppar och uppmuntrar till träning.

För Vinnas del idag blev det "bara" budföring och hopp över hinder. Budföringen gick toppen idag så jag kan inte riktigt förstå varför det ska vara så svårt på tävling. Nåja, vi kommer träna vidare på denna budföring så får vi se vart det bär hän...

Zeke fick fortsätta projekt högerhandling men då vi också anmält till en Elit tävling till nästa helg så testad jag av dirigeringsapporteringen och rutan. Hade sagt till Martin tidigare att om han går fel även idag så kommer jag stryka han. Vad tror ni han gör? Klockrena skick både till rutan och vänster apport. Kommer inte bestämma mig ännu hur jag gör utan funderar lite på det ett tag till.

Martin och Våga tränar vidare med sin linförighet men idag kände han sig även inspirerad till att kolla av några av de andra momenten. Är så sjukt imponerad av hur han lyckas med denna lilla tös, de blir bara bättre och bättre. Man kan också se tydligt på både han och Våga att de tycker det är roligare och roligare för var gång. Första priset i Lk1 är inte så långt borta nu kan jag lova, synd att löpet stoppade även denna starten :-/

Så här såg det ut idag...
 

Inga kommentarer: