torsdag 18 april 2013

SKA MAN FRÅNGÅ PLANEN ELLER INTE???

Jag har ju med Zeke gått för LP i alla klasserna och har känt mig väldigt säker på att jag ville göra så. Visst fanns där en viss tvekan när vi harvade runt i 3:an efter det där sista första priset men när vi väl tog det så kände jag mig ändå väldigt nöjd med att jag stod fast vid mitt beslut.

Nu är jag lite i samma läge med Vinna där jag fundera på om det är värt det där LP:t i tvåan eller om jag ska flytta upp henne till 3:an på direkten. Jag hade ju satt som mål att även ta LP på henne i alla klasserna men samtidigt så vill jag ju komma lite längre med henne och då är ju frågan om jag vill lägga mitt krut på att tävla henne mer i LK 2 när jag ändå kommer få göra många tävlingar förhoppningsvis fast då i ELIT och med sikte på SM. Jag vet att om jag startar i 3:an så finns det ingen återvändo och jag kan inte ångra mig sen, hmmm vad skola man göra?!?

Idag körde vi igenom lite i 3:an och jag tycker ändå att vi är bra på det och känner mig taggad att starta. Jag har fortfarande lite tid på mig att fundera och får väl se hur vi gör. Det var i alla fall otroligt bra träning idag med mycket störning eftersom att det blåste full storm. Svårt för hundarna att hålla fokus när de knappt kunde titta i motvind och än mindre höra vad man sa, så JA jag är väldigt nöjd med lilla råttan fastän det finns många detaljer att fixa till...
 

6 kommentarer:

C.J. sa...

Ser jättefint ut tycker jag! =)

Jeanette, Sly, Maya och Joy sa...

Det där kan du bara känna själv... men när man ser henne så _ HERREGUD!!! Massor med fint!!! Kör 3:an & Elit ;-)

Anonym sa...

Ser ju jättebra ut :-) / Birgitta Stenler

Anonym sa...

Ser ju jättebra ut :-) / Birgitta Stenler

Sabina sa...

Det ser jättefint ut tycker jag! Det här med LP eller inte kan man ju bara bestämma själv. Jag är själv verkligen kluven.

Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva sa...

Inget lätt val, men momenten för III:an ser ju jättefina ut!