fredag 26 april 2013

SUPERSTOLT ÖVER DESSA TVÅ!

När vi köpte vår tredje golden Våga från Höstglädjens kennel så var det i syftet att Jonna och Martin skulle ha en "egen" hund att träna och tävla med. Som man är så blev man ju givetvis ändå sugen på att träna valp vilket jag också gjorde. Märkte ganska snabbt att Våga blev lite osäker på mig - tror jag är lite för dominant - och jag själv kände mig inte riktigt tillfreds med detta helller vilket gjorde att vi inte tränade så mycket alls ett tag.

Efter ett tag och en del peptalk tog Martin över och började träna henne och det blev helt plötsligt en helt annan hund. Glädje istället för ängslan, fart i stället för "gång" och jag kan fortsätta hur länge som helst.

Vad vill jag då ha sagt med detta då? Jo att det är fantastiskt att se hur olika individer både hund och människa passar / passar inte med varandra och att släppa över Våga till Martin var verkligen rena lyckoträffen. Jag är otroligt stolt över vad han har åstadkommit tillsammans med Våga - jag hade aldrig lyckats - och håller verkligen tummarna för de nu till helgen när de siktar mot sin första titel. Bubblet är inköpt och ligger på kylning och nu är det bara och vänta.

Här kommer som utlovat filmen från genrepet igår och trots en miss på hoppet så gick det fantastiskt bra tycker jag. Innan detta hade Våga också legat en sjukt stabil platsläggning så nu hoppas jag att Martins nerver håller sig innan för skinnet och så ska jag bara stå vid sidan av plan och njuta av dessa två underbara individer...
 

2 kommentarer:

C.J. sa...

Håller tummarna för dem! =)

Sandra, Thyra, Lhine o Rhiva sa...

Lilla söta Våga :)