söndag 3 juli 2011

DAGEN I KORTHET...

Dagen började inte speciellt bra då Zeke inte såg bra ut alls. MEN som den tävlingsmänniska jag är så bestämde jag mig för att satsa och prova och ställa han i alla fall. Fukteksem är ju inget som egentligen ska påverka hans exteriör.

Väl framme på RYDA blev det smått kaos när vi skulle sätta upp tältet men efter mycket om och men så löste det sig - med viss hjälp - och jag kan säg att jag blev något stressad när bedömningarna drog igång innan vi fått in våra hundar på området.

MEN helt genomsvett men på plats med hund och allt äntrade vi ringen jag och Zeke för första gången i jaktklass. Domaren var väldigt trevlig och positiv och menade på att fukteksem kan vem som helst få och det slår aldrig fel att det kommer precis innan en utställning. Hur gick det då?!? EXCELLENT med CK!!! Lyckan var total, årets mål är uppnått och dessutom fick han jättefin kritik är så nöjd med min lilla - något skavda - prins.

Rusade till Landseer ringen och var där precis innan start men här hade vi inte mycket att hämta. En väldigt kort och konsist bedömning som resulterade i kanonfin kritik, men tyckte hon behövde växa till sig - HALLÅ juniorklass - och det resulterade i ett Very Good.

Sprang tillbaka till Goldenringen och han precis se Zekes pappa bli bästa Champion hane innan vi skulle upp i bästa hane. Här hade vi inget att sätta emot mot de andra - tror 14 st - men det spelar ingen roll för jag kommer glädjas åt mitt första CK i hela livet och som extra bonus blev Zekes pappa bästa hane och sedan BIM.

Imorgon blir det tyvärr veterinären för lillprinsen där vi måste se över detta fukteksem innan det sprider sig...

PS. Som lite extra belöning fick Zeke ett nytt kyltäcke, mer info kommer i morgon DS.

2 kommentarer:

marie sa...

Grattis till att det gick så jätte bra trots allt, skönt att domaren var förstående. hoppas du får ordning på fukteksemet nu

Anonym sa...

Grattis till fina framgångar i ringen bra jobbat./ Kati