lördag 23 juli 2011

DAGENS JAKT TRÄNING...

Idag var det dax för lite jakt träning med Hanna och Lasse. Dummies stod på programmet och vatten träning med nyinköpt gummibåt - med viss modifikation - från JULA. Min tanke var att ha igångar i vattnet långt uppifrån land för att lite fresta Zeke till att strandragga. Är så stolt över min prins som skötte detta klanderfritt. Full fart ut i vattnet och fina markeringar trots svårt väder - småvågor som gjorde det omöjligt att se och vind i ryggen som gav problem med att få vittring - med kanon avlämningar. Här är jag extra stolt över min lille prins, ingen tvekan där inte. Full fart upp ur vattnet för att lämna av i hand långt upp på land. känns jätte skönt att han inte har för avsikt alls att skaka eller droppa.

Efter detta var det dax för svåra markeringar på land. Första markeringen körde han en typisk Zeke, spikar markeringen men när han inte hittar den på direkten så börjar han ringa in området men tyvärr täcker han alldels för stor yta. Han måste börja lära sig att lite på sin näsa och inte tveka. Här tog vi in han och gjorde om och då fungerade det kanon. Båda två markeringarna var det full fart ut på och ännu snabbare hem och kanonfina avlämningar.

Kan bara säg att jag är supernöjd med dagens träning och det känns mycket lovande inför kommande golden special. Vårt stora problem från golden lägret var ju att få upp lika hög motivation på dummies som på vilt och det kan jag säg är inget problem längre. Duktiga lilla hund...

Det är med ett stort leende på  läpparna jag ser tillbaka på dagens träning...

Inga kommentarer: