måndag 4 juli 2011

INTE KUL!

När vi kom hem från Borås idag så satte jag mig med Zeke i bilen och körde direkt till Slöinge. Fick tid snabbt och det var otroligt skönt att få ordning på det här nu. Han drogades ner och efter 4 - ja det stämmer - försök så var han något dåsig så det i alla fall gick att hantera han. Efter 3 sprutor varav 2 in i blodet så satt han fortfarande upp och viftade på svansen.

Nu är han rakad och vi ska tvätta 3 gånger per dag med klorhexidin och jag måste säg att jag tycker det är bättre redan nu när det luftas. hoppas det snabbt går över nu och det var faktiskt inte så illa som jag trodde.

Fick också mycket god kritik på min "vältränade" prins som hon jämförde med Gunde Svan i sina bästa dagar - inte dåligt det- och trots sina 36,5 kg så tyckte hon att han var helt PERFEKT. Mycket stolt matte åkte därifrån...

2 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Håller tummarna att allt blir bra.
Ulf

Sandra, Thyra o Lhine sa...

Aj, aj, aj. Det har nog varit varmt och gottigt där under öronlappen ser det ut som. Stackarn. Zeke får börja ha öronen uppsatta i tofs ;)