fredag 18 oktober 2013

BÖRJAN PÅ EN TOPPEN HELG, JAG VET DET!

Idag så kom Cathrine och Benedicte från Norge med sina hundar för att ladda upp inför helgens jaktprov. Är grymt imponerande att ha med 3 hundar i elit klass varav Jo bara är strax över 2 år. Men duktiga förare i kombination med bra hundar ger ju också fina resultat.

Jag - vi - har haft förmånen att lära känna dessa två tjejer som stöttat mig och Vinna mycket i vår träning och framför allt fått oss att tro på oss, stor TACK för det. på dagens träning visade det sig igen då vi skulle skicka på linjer och jag tyckte att det nog var för långt, svaret jag fick var att det var det inte. Vad hände, lilla råttan hade så klart inga problem med avståndet :-/  underbara lilla hund.

Nu är det dags för sängen och så laddar vi inför morgondagens prov så vi ska heja fram Benedicte och Jo i Elit klass. Sedan hoppas vi på fint väder, mycket god mat och dryck och framför allt trevligt umgänge. Vinna och jag ligger på 28 reservplats så det lär väl inte bli någon start för oss men vi åker ner och hoppas på att få se många duktiga hundar :-)

PS.
Har också fått mycket mys med underbar Whip, funderar lite på om man på något sätt kan få han att stanna?!? Ska sova på det...

Lite bilder togs också på de fantastiska hundarna på Huntingfudge Kennel...
 
 
 
 
 

1 kommentar:

Erica sa...

Underbara bilder och skönt att du känner den tilliten till din hund nu som klarade avståndet så fint =)