fredag 4 oktober 2013

DÅ LADDAR VI INFÖR EN HEL HELG MED HUNDTRÄNING...

Nu är det snart dax att bege sig mot östekusten och en hel helg med härlig jakt träning. Vill passa på att TACKA Lena som tipsade så vi kunde komma med på denna kursen. Håller som bäst på att pack ut i husvagnen när jag konstaterar att det blåser väldigt mycket och då menar jag väldigt mycket. Detta är ju inte helt optimalt då jag ska premiär köra bil och husvagn själv :-/ Ja, Ja jag hoppas på att vi kommer fram innan mörkret i alla fall.

I morse började vi dagen med en promenad i skogen återigen kombinerat med lite träning. Detta sättet att träna passar både mig och Vinna rätt bra då vi båda inte är en "vänta typ". Här läggs allting ut på ena sträckan och eftersom mycket läggs ut och vi fortsätter gå så blir allt mer eller mindre friskt i minnet hos lilla råttan. På vägen hem så plockar vi in allt och hoppas på fin fina träningsresultat :-D

Idag höll jag dock på att sätta hjärtat i halsen då jag skickade ut Vinna på andra linjen - den som är på filmen - och hon plockade in den ganska så bra men när hon är på väg in så upptäcker jag en STOR älgko som står dryga 15 meter från linjen. Vinna uppmärksammade dock inte den men när den började bröta in i skogen la jag faktiskt Vinna en stund så hon inte skulle få för sig något. Tror inte jag någonsin har gått så fort ifrån en plats som denna :-O

Träningen då? 5 linjer ute och ett minisök med 4 dummiesar där jag enbart ville se så näsan var på ända från start. Jag tycker hon skötte sig mycket bra och det ska bli spännande att se hur det blir till helgen.


Inga kommentarer: