lördag 12 oktober 2013

DESSA TUNNA SMÅ TJEJER!

Martin har sagt under en kort tid att han tycker att Vinna har blivit för tunn. Jag själv har nog inte riktigt hållt med han MEN idag så kände jag själv att hon nog var lite mager. Vi körde en invägning av alla hundarna och jag kan förskräckt konstatera att den enda som hållt hyfsad vikt var Zeke, Tack gode gud för det.

Jag tror att helt enkelt att jaktsäsongen tagit ut sin rätt och att avsaknad av lydnadsträning har gjort att de har tappat i vikt. Man förstår ju nu hur mycket det där belönings godiset gjort för att hålla deras vikt. Nu blir det till att öka maten ett tag och sedan ska jag klart fundera allvarligt på om jag ska ge färskfoder upptill under jaktsäsongen. Så här ser utvecklingen ut:

 
ZEKE
Tidigare vikt: 32,5 kg
Nuvarande vikt: 32,7 kg
Totalt: + 0,2 kg
 
VÅGA
Tidigare vikt: 24,8 kg
Nuvarande vikt: 23,1 kg
Totalt: -1,7  kg
 
VINNA
Tidigare vikt: 21,7 kg
Nuvarande vikt:19,6 kg
Totalt: -2,1 kg

Inga kommentarer: