söndag 13 oktober 2013

VEM BRYR SIG OM POÄNGEN?!?

Idag ska lilla råttan och jag åka på labradorklubben Hallands poängjakt vid Ästad gård. Om jag inte missuppfattat det så är det ett inofficiellt B-prov med vilt där man får poäng för de olika momenten. Nu är vi ju dock inte med för att samla poäng utan jag anmälde för att få till en provlik träning.

Jag hoppas att vi ska få fram lite av de beteenden - kan själv, gå och sätt dig i bilen matte - som kommer på prov så jag har en möjlighet att påtala för lilla damen hur man sköter sig på jakt prov. Det finns dock en risk/chans att hon kommer sköta sig alldeles ypperligt bara för att jag verkligen har möjligheten att säga ifrån idag ;-./

Oavsett så ska jag prata med domaren innan det är vi och förklara våra problem så inte hon blir helt chockad om det skulle bli kaos, jag säger ifrån och vi går av provet. Tror vi ska börja dagens prov i koppel med för att lite kolla av gasen på fröken löken. Men först ska vi ta det lugnt och sitta och titta på alla öppenklass hundarna. SMHI:s prognos säger regn så vi håller alla tummar för att de som ofta faktiskt har fel :-D

Inga kommentarer: