måndag 30 januari 2012

VECKANS FOKUS

Är väldigt nöjd med Zeke efter denna veckan men lite mindre nöjd med mig själv. Mycket tid har lagts på jobbet och jag måste ärligt talat erkänna att jag inte hunnit träna så mycket på stegförflyttningarna som jag borde gjort, därför låter jag också detta ligga kvar även till nästa veckas fokus. Fjärren är jag dock väldigt nöjd med och det börjar verkligen sitta nu. Då det inte är så kul att se på 8 minuters film så har jag snabbspolat och plockat bort godishämtningar och så här såg det då ut...



VECKANS RESULTATMÅL:

  • Få till fina skiften i stå/sitt även när jag backar ut.
  • Få till bra stå från ligg, viktigt för de andra skiftena
  • Få till fina positioner vid stegförflyttningarna.

VECKANS UPPGIFTSMÅL:

  • Jobba som vi gjort med fjärrträningen men börja succesivt backa ut fortfarande med hjälp av spegel/videokamera för att jag ska få en bättre känsla för när skiftena är rätt.
  • Försöka få Zeke att fokusera på hhur han reser sig då det är otroligt viktigt att han kommer upp rätt fär att klara resterande skiften.
  • Fortsätta nöta position framför spegeln.
  • Försöka hitta rätt steglängd för mig för att i sin tur underlätta för Zeke 
  • Nöta, Nöta, Nöta

Inga kommentarer: