tisdag 31 januari 2012

UTVÄRDERING AV DAGENS TRÄNING

Mycket matnyttigt fick vi med oss från dagens träning med Mona, Tack för det. Är stolt över mig själv att jag höll mig till planen - kör gärna "go with the flow" annars - jag hade satt upp för passet. Vi diskuterade lite mål och målbilder och jag tror att jag har ganska klart för mig vart jag vill komma det är bara det att det är lite svårt att sätta ord på det om uti fall man skulle misslyckas. Hur som helst så har jag en hel del verktyg med mig nu att jobba med och vi ska efter helgens bravader fokusera helt på detta.
  1. Inkallning med stå - Fokus här ligger på att egentligen träna om hela ställandet, dragningen ska vara bakåt, inga kast - är för dålig - längre, och variation i belöningarna. Kriterierna ska också vara tydliga och jag fick idag se hur fint Zeke kan stanna och där fick jag också mina kriterier i detta moment. Får inte glömma att ha koll på armbågarna vid nedläggandet här bara då han fuskade en hel del idag vilket var något nytt för mig, viktigt, viktigt!
  2. Metallen - Här ska fokus ligga på gripandet. När jag tränade bort "dödandet" av apportbocken så skapade jag tydligen mig ett annat problem. nu är han så himla mån om att gripa rätt vilket ger en viss tvekan i gripandena i stället. Nu ska vi fokusera på snabba distinkta gripanden, med bra och lagom fokus.
  3. Fjärren - Här gjorde han fina skiften idag när jag skulle visa - kul MEN typiskt - hur det såg ut så jag fick lite arrangera det. Han lyckades dock trots dåligt utgångsläge hålla bakbenen låsta - bra att veta - och förflyttningen uteblev. Här ska vi i alla fall lägga fokus på att länka ihop skiftena. Speciellt fokus på ligg/stå/sitt då Zeke gärna blir lite lång vilket gör att han får svårt i nästa skifte. Ska också vara noga med att han kommer upp ordentligt i sittande då vi ibland slarvade lite med det.


     

1 kommentar:

Katarina sa...

Jag beundrar din målmedvetenhet! -Lycka till!