måndag 23 januari 2012

VECKANS FOKUSMÅL...

Jag är mycket nöjd med veckans fokusmål, känns verkligen som vi fått till det och detta är ju verkligen ytterligare ett sätt att strukturera upp och utvärdera sin träning. Det jag har lärt mig mest denna veckan är att ta MYCKET hjälp av spegeln eftersom att jag uppenbarligen måste ha något synfel. Insåg ganska snabbt att belöningarna inte alltid suttit vid det som varit rätt - SUCK! - och nu har vi minimerat att det händer. Vittringen ser bra ut han letar på fint och inget tugg och så här såg fjärrträningen ut idag:


VECKANS RESULTATMÅL: 
  • Få till fina skiften i stå/sitt med låsta baktassar..
  • Få till säkerheten vid rutskicken
  • Få till en fin position vid stegförflyttningar.

VECKANS UPPGIFTSMÅL: 
  • Stå nära vid fjärrträningen och säkra upp med spegel/videokamera för att jag ska få en bättre känsla för när skiftena är rätt.
  • Försöka få Zeke i rätt aktivitetsnivå för att säkra upp att felmarginalen i skiftena blir så liten som möjligt.
  • Stötta upp rutskicken med boll belöning bak åt vänster.
  • Själv hitta refernspunkt för att kunna bedöma när ståkomandot ska komma, här gäller det att tänka stort. 
  • Träna stegförflyttningar framför spegel. Vara konsekvent i mina belöningar och hålla fast vid kriterierna 

Inga kommentarer: