onsdag 11 januari 2012

DAX ATT REPARERA...

Idag var det dax att reparera gårdagens skador. För Zekes del skulle det bli vittring - back to basic - för att stärka upp han s självförtroende och sedan fjärr. Började med att skicka ut han och man märkte att han var inte alls så säker som han brukade. Stressade upp lite och plockade fel pinne, MEN dock gick han inte ner sig idag. Jag lade bara undan den och skickade han igen och då var det precis som att något hände. Rätt pinne efter fint letande och sedan in utan tugg, duktiga lilla prins. Efter detta gjorde jag om det 3 gånger både i linje och i cirkel och det fungerade fint och då bröt jag. Ska fortsätta jobba på detta vis nu på kvällarna tills jag känner att självförtroendet är tillbaka helt.

Efter det så blev det som sagt fjärrträning och här gäller det ju att nöta. Blev dock väldigt besviken på mig själv när jag kollade på filmen och upptäckte hur många felskiften jag faktiskt belönade. Det är den där lilla tassen som gärna vill lyfta sig lite och jag vet inte hur jag ska komma till rätta med det då jag uppenbarligen INTE ser det. Nåväl, är förövrigt ganska nöjd med träningen av fjärren och en del riktigt fina skiften fick vi till, bara att fortsätta nöta! Det ska gå!!!

Inga kommentarer: