tisdag 17 januari 2012

VI TRÄNAR VIDARE...

Vi jobbar vidare på våra mål för veckan och idag fick även Vinna sig en liten omgång när det gäller fjärrdirigering. Kanske i och för sig inte vill kalla det fjärrdirigering ännu MEN man måste ju börja någonstans, eller ?!?

Denna lilla ger mig gråa hår för det mesta, blir inte riktigt klok på hur jag ska hantera/förvalta all denna energi som hon har. Allt hon gör blir så mycket, men också oftast väldigt bra när det gäller lydnadsträningen. Men med henne kan man i stället ha STORA problem med en sådan enkel sak som att bara sitta still. Ja ja, man kan väl inte få allt, eller jo förresten... jag har nog fått allt och lite till ;-)



När det gäller Zekes träning så bjuder vi idag på en film från vittrings träningen. Han börjar bli mer och mer trygg nu och jag kommer fortsätta i samma stil som jag gjort hittills. Idag hade jag dessutom privilegiet att ha världens bästa pinnutläggare - Jonna - med mig. Kan ju inte bli annat än succé

Inga kommentarer: