onsdag 2 maj 2012

ÄNNU EN BRA TRÄNINGSDAG

Måste igen få säg hur nöjd jag är med att ha en egen plan att träna på. Det blir så mycket bättre och mer strukturerad träning. Känner framför allt med Vinna hur mycket vi har utvecklats bara den senaste veckan. Nu ser jag verkligen fram emot att planket med speglar kommer upp så man kan nöta på detta fantastiska - inte alls ironisk - fria följet.

När det gäller Vinna är vi lite inne och pillar på många olika moment men siktar just nu på Lk1 och Lk2 de är ju så lika idag så det ska väl kunna fungera tänker jag. Sedan är ju hoppet till trean otroligt stort men det får vi lösa senare.

För Zekes del blir det mycket fysträning och idag var han och Martin ute och sprang igen, det går bättre och bättre. Tyvärr tar jag det lite lugnt med Zeke just nu då han alltid blir väldigt påverkad av värmen och speciellt så här i början innan han hinner vänja sig.

Vi hoppar från det ena till det andra för vi hade ju finbesök här idag. Susanne från BeActive´s kennel kom hit tillsammans med sin väninna för att hjälpa mig att kolla på min och Vinnas jakt träning. Kan säg att jag är sjukt imponerad av henne på vissa bitar men inser också att vi har en del stora bitar att jobba på. MEN det kändes otroligt inspirerande efter idag och hon skötte sig alldeles ypperligt. Kom in varje gång för att lämna av, det är LYCKA! Så nu siktar vi verkligen på specialen och som jag sa till Susanne jag tror inte att vi ska få topp placering men jag hoppas kunna vara stolt över vår insats...

Inga kommentarer: