måndag 14 maj 2012

EN RIKTIG KRÅKSÅNG...

Då har vi varit på jaktprov för första gången i år och jag är supernöjd med min lille prins. Det gick inte hela vägen idag för oss då vi tyvärr föll snöpligt på hanteringen av kråka. Allt annat var super, fina grepp, bra fart och en lycklig hund. Tyvärr så blev det en nolla med oss hem i protokollet men en superfin kritik som jag tar åt mig av. 

Jag ser verkligen fram emot kommande jaktsäsong och är taggad till tänderna. Det är nu nästan bestämt att det blir start på KM:t för oss och jag ser verkligen fram emot det. Köpte med mig en del vilt hem också så nu ska vi ta tag i träningen. Tack vare Philippa så har vi också fått tag på en frysbox så nu ska den fyllas till bredden med pippi fåglar.

Vill också sända ett stort tack till Philippa som sällskapade med mig i skogen idag när regnet öste ner hela dagen, jaktprov ÄR KUL, men kan vara nog så påfrestande då det är blött och kallt. nu har vi precis tinat upp och det är dags för sängen. Här kommer ett litet smakprov från dagen...

3 kommentarer:

Annelie sa...

Härligt att du är nöjd, ser kanon kul ut på filmen, go och glad Zeke!

marie sa...

tycker det ser kanon fint ut, trist att det blev en nolla
lycka till med nästa prov
kram marie,love&carma

Maria o Malte sa...

Ser jätte fint ut. Vad tråkigt med den attans kråkan.
Lycka till på kommande prov!