måndag 7 februari 2011

DAGENS TRÄNING...

Inget speciellt lockande träningsväder när man kom hem, tokblåst och regn. MEN det finns inget dåligt väder så det var bara att pallra på sig och ge sig ut.

Vi började med rutan och det fungerar så där, men som jag sagt innan det är bara att nöta in detta moment, förr eller senare - hoppas jag - måste väl poletten trilla ner.

När det gäller inkallningen märker man att det börjat lossna, mycket bättre och man ser att han tänker när han springer. Vi har fortfarande inte kört inkallningen sista biten ännu men vill befästa ställandet först.

Kunde inte låta bli när jag väl var ute så det blev lite hopp också och här känner jag mig tillfreds nu, det gäller bara att komma ihåg att säga det på samma sätt och att jag själv låser blicken på hindret för då tror jag att han kan hoppa hem fina poäng.

Ikväll blir det träning i källaren av gripande och återgångar till fjärren, vi vill inte tappa fina poäng på grund utav att han tjuvar :-)

3 kommentarer:

Åsa sa...

Du ska ju vara glad över att rutan krånglar har jag ju sagt!! Betyder mycket i den andra träningen!

Lena sa...

Ett tips!? för inkallningen: kör den sista delen för sej själv, alltså ställ honom, gå ifrån och ställ dej i utgångsställningen. Då kan du även träna fart (annorlunda att börja springa från stående) och den sista biten in i fotposition.
Men detta har du kanske redan gjort :) jag sätter inte ihop förrän jag tränat delmomenten var för sej ganska så länge o när de "sitter" bra!
Lycka till med din träning!

Kenzo sa...

Tusen tack för ditt grattis hos oss! Kul att kika in här hos er!